Soms zijn we net een reclamebureau
Afgelopen maanden hebben we met het hele team hard gewerkt aan een prachtige opdracht van NSD International voor hun merk en productlijn 'On-Pack'. In deze opdracht kwamen alle aspecten van online en offline marketing voorbij.
Na uitgebreid overleg met de klant bleek als snel dat we met een simpele restyling niet het gewenste resultaat zouden behalen. Besloten werd om het grondig aan te pakken: eerst nieuwe logo's ontwerpen, daarna een nieuwe offline huisstijl, en van daaruit een nieuwe online huisstijl. Na de intensieve ontwerpfase konden we aan de slag met de website, met maar liefst vijf talen.
De logo's
On-Pack heeft twee productlijnen: On-Pack Promotions en On-Pack Information. Gerda Westerhof, marketing medewerker van NSD, zegt hierover: "Het is ons de laatste jaren opgevallen dat bedrijven veelal op zoek zijn naar oplossingen voor zowel informatief als promotioneel gebruik. Daarom hebben we besloten On-Pack Promotions en On-Pack Information samen te brengen als twee labels onder één merk. We gaan verder onder de naam On-Pack." Uiteindelijk hebben onze ontwerpers dus twee logo's opgefrist, en een nieuw logo toegevoegd.
De Brochure
Een belangrijk onderdeel van de offline huisstijl was het ontwerp van de On-Pack Brochure. Bijzonder aan dit onderdeel was dat men geen bestaande productfoto's van bekende merken wilde gebruiken, maar generieke productafbeeldingen, zodat ze overal en altijd toegepast kunnen worden. We hebbben samen met de klant nog even overwogen om de productafbeeldingen te ontwerpen en daarna te fotograferen, maar uiteindelijk is besloten om alle productafbeeldingen from scratch te tekenen in Illustrator en te bewerken in Photoshop. Op de voorkant van de brochure is de impact van deze mockups goed te zien.
De Kaart
NSD is een internationaal bedrijf met vestigingen in negen europese landen. Voor een webbouwer ligt het dan voor de hand om een kaart met Google Maps te maken, met daarop de bekende markers en info windows. Maar de klant wilde iets anders, iets mooiers. En daarom hebben we een gestileerde kaart gemaakt, die niet alleen informatief is, maar die ook grafisch aantrekkelijk is, en die in één oogopslag duidelijk maakt dat NSD een internationaal karakter heeft.
De website
Na het ontwerpen van logo's, briefpapier, enveloppen, brochures en productafbeeldingen, was dan eindelijk de website aan de beurt. De oude Wordpress website is vervangen door een moderne responsive website die draait op de meest recente versie van CMS Next: versie 4.8. De website is vanzelfsprekend multi-language en is in vijf talen beschikbaar.
Ook is de website gekoppeld aan Mailchimp zodat de webmaster de klanten van On-Pack met behulp van prachtige nieuwsbrieven kan informeren over de producten van On-Pack.
Al met al was het een bijzonder project voor een bijzondere klant.