Fantastisch nieuw album en nieuwe site voor Mr Wallace

9 mei 2017

Op 22 april heeft Mr Wallace een gloednieuw album 'Beathe Again' gelanceerd. Naast een spetterend optreden in popcentrum Vera Groningen, werd de lancering ook ondersteund door een nieuwe website met een nieuwe online huisstijl.

Firmaq is al jaren sponsor van Mr Wallace, en dat is geen toeval: Jelle Hoeksma (zoon van ...) speelt Tenorsax in deze geweldige band, die tot nu toe vooral live erg veel indruk maakte. Maar nu is er dus na twee EP's een echt volwaardig album: Breathe Again. Het nieuwe album is inmiddels ook beschikbaar op Spotify en iTunes.

Omdat de oude site verouderd was, hebben we in de aanloop naar de lancering van het nieuwe album de website flink onder handen genomen. Op verzoek van de band werd de online huisstijl aangepast aan de prachtige Album Art van het nieuwe album.

Met de specifieke doelgroep in het achterhoofd, hebben we gekozen voor een ontwerp waarin het beeldmateriaal de hoofdrol speelt. Om de site dynamisch te maken hebben we veel moderne technieken toegepast: one-page-design, smooth scrolling, parallax, responsive, mobile first, etc.

De website is tegelijk met het nieuwe album gelanceerd en naast de overweldigende reacties op het album en op het geweldige optreden in Vera Groningen, zijn ook de reacties op de nieuwe website zeer positief.

Als ontwerper van de nieuwe site, maar ook als trotse vader, heb ik twee tips: volg die band en koop dat album! 

alt

Sybrand Hoeksma

Sybrand Hoeksma is senior webdeveloper. Daarnaast is hij een gepassioneerd zeiler en jazzmuzikant.